vrijdag 24 juni 2011

Lotto


“Zet het daar maar neer, James”, heb ik altijd willen zeggen vanuit mijn luxueuze terraszetel bij het met zonnepanelen verwarmde zwembad. Of “Heerlijk, Gianni, die vinaigrette is ver-rúk-ke-lijk!”, maar dan zónder dat bescheten accent. Want geef toe, ook jij hebt nagedacht over wat je zou doen met de buit als je de lotto wint. Ik doe mijn wensgraag uit de doeken. Ik zou meteen een Italiaanse kok sommeren om van die lékkere gezonde slaatjes te maken zodanig dat ik zelf niet in de vingers snij. Zodanig dat ik kan genieten zonder schuld.
Links en rechts durf ik al eens deelnemen aan een wedstrijdje. Ik vang rechts en links ook wel wat. Dat begon met een kortingsbon, een pakketje schoonheidsproductjes of gratis ijspralines. Ik heb meer dan één gratis filmpje meegepikt en best of-Cd’suit de brievenbuis gevist. Ook boekenbonnen , krantenabonnementen en een draagbare muziekinstallatie staan op dat lijstje. Vorige week bereikte mijn gewin een – hopelijk voorlopig – hoogtepunt met een weekendje Parijs.
Neen, ik heb geen last van overdreven veel zelfvertrouwen. Maar als ik mijn vriendinnen mag geloven, is de glorie nabij. Gelukkig speel ik mee, anders werd het iets of wat moeilijk.
Dus James en Gianni, tot binnenkort!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten