vrijdag 10 juni 2011

De Camion

En plots begrijp ik waarom een vrachtwagen dat vervelende piepende geluid maakt bij het achteruit rijden.
Je kent ze wel, de opvallend versierde vrachtwagens. Ze is versierd met evenveel - en logischerwijze té veel - bling-bling. Daarmee bedoel ik de nep-diamantjes en pailletten die haar tent van een t-shirt (ont)sieren. Smaken verschillen, maar met wat de camion presteert onder de middag, terwijl u en ik een eerlijke poging doen tot rijtje schuiven aan de salad bar, verdient ze deze nominatie van harte. Veelbetekenende blikken kruisen elkaar als reactie op de knal waarmee ze haar dienblad euhm, neerzet. Haar gezicht doet me denken aan dat van een zeeduivel. Haar blik gefixeerd op alles wat zich onder het licht bevindt. Aanvallen! Bij de tussenstop aan de nagerechten en onderweg naar de kassa, botst ze ongegeneerd concurrenten uit de weg. Nog drie tot vier keer duwen op de mayonaisepomp en het luidruchtig laden kan beginnen.
Ik vermoed dat de dode-hoekspiegel nog niet bekend is bij haar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten