woensdag 30 november 2011

Dinsdag 29 november - WiFi


Ik kom net terug van mijn tweede les “computers voor senioren”. ’t Is geen weer om een hond door te laten, laat staan een humeurig paard! Op dit eigenste moment verorbert Slecht Weer Vandaag een extra portie hogekwaliteitshaver terwijl hij geborsteld wordt door twee stalpieten. Ikzelf lig op te warmen in een heet schuimend bad met naast mij nog meer schuim in het glas Westvleteren.
Jawel, u leest het goed: tegenwoordige tijd. De Sint gaat wireless! De tijd gaat snel. De moderne tijd gaat nog sneller en dus probeer ik bij te blijven. Zwarte piet werd gek van enthousiasme toen ik hier vorige week FiberNet 60 en bijhorende Router liet installeren. Hij liet het nieuws meteen publiceren in onze online Sintkrant. Ik krijg de indruk dat het meer en meer op een roddelblaadje begint te lijken. Dat zal ook ‘de moderne tijd’ zijn zeker?
“Ga met de muis omhoog”, sprak de docent in het begin van de eerste les en prompt ging links van mij de hand van mijn buurvrouw (met muis en al) de lucht in. Hilariteit alom. Even later sloeg de paniek om het hart van een kalende zeventiger aan mijn rechterkant. Na per ongeluk de ‘scroll lock’ geactiveerd te hebben, dacht hij zijn hele tekst kwijt te zijn.  De docent kon ook geen verklaring geven over waarom je de computer via Start moet afsluiten.
Voor volgend jaar overweeg ik een cursus Photoshop, dan kunnen mijn reflexcamera en ik, samen onze artistieke talenten verder ontplooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten