dinsdag 29 november 2011

Maandag 28 november – 7 miljard


Ik ben zo’n man met een ochtendritueel. Elke ochtend aan de keukentafel, lees ik de krant  met een dampende kop koffie binnen handbereik. Het niet geheel onverwachtse nieuws dat de 7 miljardste mens is geboren, deed me toch even verslikken. Die koffie was ook best heet.
Ik zal mijn opinie over de Kerstman moeten bijschaven, die geniepig commerciële uitvinding die zo verdacht gelijkt op mijn spiegelbeeld. Ik ben nóg zo fier op mijn zilverachtig blinkende baard. (Ik gebruik conditioner hoor.) In de schaduw daarvan, wint Sint-Maarten ook aan populariteit. Over enkele jaren zijn we met 10 miljard en alle hulp zal welkom zijn! Daar moet ik geen tekeningetje bij maken zeker?
Verder gaat het over de zoveelste financiële crisis. Geloof het of niet, de Sintfirma beschikte over een aanzienlijke reserve op een online spaarrekening bij het Ijslandse Kaupthing. De haartjes in mijn nek gaan nog steeds staan als ik eraan terugdenk. (Dat heeft niets te maken met het feit dat die bank Ijslands is.) Omwille van die duizende potentiële cadeautjes en bijhorend lachende gezichtjes, kon ik geen risico’s nemen. Ik haalde dus onze centen terug en sloot een spaardeal met toenmalig Fortis. Toen ging de wind eventjes liggen. Ons geld ontsnapte aan BNP en versluisde naar Dexia... En nu heb ik er genoeg van. Dat ze hun zaakjes eens goed verluchten, want ik heb niet genoeg matrassen of oude kousen om dat geld in weg te steken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten