donderdag 24 november 2011

Donderdag 24 november - Paardenbloemen

Goed weer vandaag. Dat scheelt als je met Slecht Weer Vandaag naar de paardenschool moet. Ik dacht dat de puberteit achter ons lag. Think again! Humeurig en lui... Hij zou de hele dag tv kijken met Mediapiet als ik hem liet doen. Zijn favoriete programma’s zijn voorspelbaar: Vinger aan de poot, Dieren in nesten en Chester Zoo.
Eigenlijk mag ik niet klagen over Slecht Weer Vandaag. Hij brengt mij overal, ook naar de film of naar het Turks stoombad. Als er ooit een standbeeld van ons komt, dan zal Slecht Weer Vandaag waarschijnlijk zijn voorste been opheffen: gesneuveld in de strijd (lees: van het dak gepatotterd). 
Hij mag echter ook niet klagen. Meer en meer kinderen verwennen hem. Zwarte Piet en ikzelf krijgen traditiegetrouw een pintje. Naast de klassieke wortel, vinden we de laatste jaren steeds originelere snoeperijen voor Slecht Weer Vandaag. Het varieert van suikerbietjes, ruikers vers gras, zakjes haver tot cruesli (dat bijft zo vreselijk aan zijn tanden kleven). Laatst zag ik hem genieten van een  speciaal voor hem gebakken worteltaart. En paardenbloemen, veel paardenbloemen. Eén klein probleempje: Slecht Weer Vandaag lust geen paardenbloemen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten