zaterdag 26 november 2011

Vrijdag 25 november - Reflex


Ik had bij Fotopiet een reflexcamera besteld. Niet alleen omdat ze zo hip zijn tegenwoordig. Ik wil er echt wel meer mee doen dan enkel op het ontspanknopje drukken en dan met z’n allen tegelijk op het schermpje naar het resultaat kijken. 
Deze morgen vond ik een groot pakket op mijn bureau. Ik was zo blij als een kind. Sinterklaas speelt soms eens Sinterklaas voor zichzelf. 
Koude zonnige herfstdagen met ochtendnevel vind ik de mooiste. Vandaag was er zo één, dus ik trok met Slecht Weer Vandaag (enfin, Slecht Weer Vandaag trok met mij) naar de boerenbuiten. Ik probeerde verschillende diafragmawaarden en sluitertijden. Fauna en flora, vogels en bloemen, ze staan er allemaal op. Ik probeer foto’s van kinderen te vermijden. Dat zou als katholiek geestlijke in deze tijd geen goed idee zijn, toch? 
Mijn pieten hebben het niet zo voor mijn natuurkiekjes. Zij poseren liever zelf voor de lens. Ik zal er eens een heuse reportage moeten over maken. Want dat gaat hier een beetje zoals bij de Smurfen, voor elk wat wils: Zwarte Piet, Pakjespiet, Modepiet, Mediapiet, Paardenpiet en Postpiet. We hebben geen Mieke (dat lijkt me een ideale naam voor een vrouwelijke Piet), misschien maar beter zo. En ja, Smulpiet bestaat ook en hij is niet geheel toevallig één van mijn favorieten. Naast mij staat een potje chocolademousse. Het water komt mij al in de mond. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten