zaterdag 3 december 2011

Vrijdag 2 december – Stress!


Stress! Ik moet het er soms eens uit kunnen gooien. De verleiding is soms groot als ik al die chocolademannetjes netjes in rijen uitgestald zie staan om te drogen of als ik de pakjes zie liggen, netjes opgestapeld per soort en grootte, wachtend op dé zak. Dan kriebelt het. Dan komt mijn destructieve kantje boven.
Die cursus expressie en assertiviteit was niets voor mij. Ik ga zwemmen in de plaats. Het was weer veel te lang geleden. Je weet hoe dat gaat met sporten: uitstel. “Ik doe het dit weekend wel.” En dan op zaterdag: “Ik doe het in de week wel.” Toch doet het achteraf zo’n deugd. De stijve spieren neem je er maar bij (zij zijn dan toch de bevestiging dat je überhaupt spieren hébt, newaar?).
Daarom heb ik mij een reeks deuren laten installeren. Gewoon, zeven deuren in een deurkader, mooi op een rijtje. Als ik daar eens doorwervel en de deuren stevig achter mij dicht gooi, lucht dat op. Dat is iets goedkoper dan porseleinen serviezen en kristallen glazen.

PS: Ik hoorde je het jezelf afvragen tot hier: ja, mijn zwempak is rood en neen, als ik zwem, hou mijn mijter niet aan.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten